Második felvonás

Előző bejezésem a színek jelentéséről, hatásáról szólt, azonban ezt nem elég ismerni, tudnunk kell azt is plakát vagy esetleg egy figyelemfelkeltő tábla esetén, a színeket hogyan használjuk, ne vibráljon feltétlenül az ember szeme, ha megpillantja a táblánkat. Fontos, hogy olyan érzelmeket váltson ki bennünk ami hatására befogadóbbá vállunk.

Mire is gondolok?!;

Rezgés: amikor komplementer színek egymásra vannak helyezve, mely által a szemlélő optikai vibrációként fogja fel a látottakat. Ilyen hatást váltanak ki például zöld alapon a piros betűk.

Súly: a színeket súlyuk szerint is megkülönböztetjük. Például: valaki elé két méretben ugyanolyan dobozt tesznek, de az egyik világos-zöld színű, míg a másik sötét-barna. Megkérik, hogy emelje fel az egyiket, nagy valószínűséggel a zöldet fogja felemelni, hiszen az könnyebbnek tűnik. Általában a kék-zöld színek könnyebbnek tűnnek, míg a piros erősebbnek és ezáltal nehezebbnek tűnik.

Egyidejű kontraszt: Az emberi szem képes megkülönböztetni az egymáshoz közelálló színeket. A különböző háttereken azonos színek különbözőnek tűnnek. Például egy narancssárga színű szöveg piros háttérrel teljesen másképp mutat, mint sárga háttéren.

Közelítés-távolítás: Egyes színek úgy tűnik, mintha közelednének, mások mintha távolodnának. Hogyha azt szeretnéd, hogy egy tárgy vagy egy kép úgy tűnjön, hogy közelít a szemlélő felé, akkor használj meleg színeket, mint a piros vagy narancssárga. A hideg színek, mint a kék vagy a zöld, úgy tűnnek, mintha távolodnának, ha meleg színek mellett vannak.

A színek beszivárogtak az üzletek polcaira is, ugyanis köztudott, hogy az ember memóriájában, jobban megmaradnak a színek, mint a formák. Még napjainkban is okoznak meglepetéseket a színekkel végzett kísérletek. Sztereotípiák így vagy úgy, egy szín önmagában nem elég egy termék hatékony eladásához, a színek párosítása is épp olyan jelentőséggel bír, mint egy-egy szín önmaga. És ez még így sem elég, mert a színekből formák a formákból képek lesznek, ez az összetett egység alkotja meg magát a képet, ami minden a már ismert koncepciójával, tudatos felépítésével hatnak ránk. Ezt kell tudatosan használnunk, ha közvetíteni szeretnénk termékünk valós üzenetét. Legyen az bármi, ruhanemű, kozmetikai termék, új üzlet, bútor, egyéb.